Fungsi Agensi Keselamayan Kesihatan Pekerja

Abu Bakar Bin Che Man Ketua Pengarah Jabatan Keselamatan dan Kesihatan Pekerjaan. Berfungsi sebagai sebuah agensi teknikal kepada kerajaan.


Keselamatan Kesihatan Perkerja Keselamatan Dan Kesihatan Pekerjaan Di Malaysia

22 FUNGSI 23 VISI 24 MISI 25 OBJEKTIF 26 STRUKTUR ORGANISASI 27 BISNES UTAMA.

Fungsi agensi keselamayan kesihatan pekerja. Keselamatan dan kesihatan pekerjaan. Peranan keselamatan dan kesihatan pekerjaan di Malaysia telah bermula sejak 120 tahun yang lalu iaitu pada akhir abad ke-19. Untuk mempastikan pelaksanaan dasar ini seorang pegawai keselamatan dan kesihatan dilantik disetiap pejabat untuk menyelaraskan aktiviti-aktiviti keselamatan dan kesihatan seperti yang telah dirancang.

Bermula dengan keselamatan dandang dan kemudiannya ke atas keselamatan jentera ini diikuti dengan keselamatan industri keselamatan dan kesihatan industri dan akhir sekali meliputi aspek keselamatan dan kesihatan pekerjaan yang meliputi semua bidang pekerjaan. Bagi menjalankan peranan dan fungsi keselamatan dan kesihatan pekerjaan di Polimas akta-akta yang telah diluluskan dalam negara digunakan sebagai bahan rujukan dalam membangunkan setiap prosedur kerja keselamatan dan kesihatan pekerjaan. 12 Senarai Akta-Akta Dalam melaksanakan skop tertentu keselamatan dan kesihatan pekerjaan.


Skop Tugas Dan Fungsi Jkkp


LihatTutupKomentar