Punca Masalah Kesihatan Mental Dalam Kalangan Remaja

Punca awal masalah kesihatan mental KUBANG KERIAN 16 Oktober 2018 Alam remaja adalah waktu di mana seseorang individu mengalami perubahan paling ketara dalam. Pelaksanaan Modul Kesihatan ini mendapat kerjasama daripada Kementerian Pelajaran Malaysia KPM.


Masalah Kesihatan Mental Dalam Kalangan Remaja Youtube

Aktiviti akademik seperti peperiksaan terlalu banyak tugasan kehendak diri untuk mencapai keputusan yang terbaik dan melaksanakan projek kelas merupakan punca utama stres dalam kalangan.

Punca masalah kesihatan mental dalam kalangan remaja. Pada Januari 2011 Kementerian Kesihatan Malaysia KKM memperkenalkan Modul Kesihatan Mental di sekolah menengah untuk menangani masalah tekanan mantel dalam kalangan pelajar. Sedar atau tidak ibu bapa merupakan salah satu punca kepada ketagihan gajet dalam kalangan remaja. Timbalan Dekan Akademik Pusat Pengajian Sains Perubatan PPSP Universiti Sains Malaysia USM Profesor Madya Dr Kamarul Aryffin Baharuddin berkata sebahagian daripada masalah kesihatan mental.

Punca Berlaku Masalah Kesihatan Mental Punca utama berlaku masalah kesihatan mental dalam kalangan pelajar ialah masalah pembelajaran atau akademik.


Portal Rasmi Kementerian Kesihatan Malaysia


LihatTutupKomentar