Langkah Untuk Meningkatkan Program Kesihatan Sekolah

Matlamat PBSS adalah untuk meningkatkan pengetahuan mengenai amalan kesihatan diri menggalakkan amalan cara hidup sihat dan memastikan persekitaran sekolah yang bersih ceria selamat dan sihat. Satu usaha yang teratur dan berfokus ke arah amalan kesihatan perlu diamalkan melalui program yang terancang dan teratur.


Program Kesihatan Sekolah

There is no translation available.

Langkah untuk meningkatkan program kesihatan sekolah. Bahagian Pengurusan Sekolah Harian dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan Program. KPM menubuhkan JK Induk 3K Kebersihan Kesihatan dan Keselamatan yang di pengerusikan oleh Timbalan Menteri Pelajaran bagi menangani isu-isu nasional berkaitan 3 aspek di atas. Berdasarkan pernyataan diatas PBSS perlu dirancang dilaksana dan dinilai di setiap sekolah.

Program Kesihatan Di Sekolah. Berkaitan kesihatan KPM telah mengeluarkan beberapa pekeliling ikhtisas suratsiaran dan buku-buku panduan seperti Garis Panduan Amalan Kebersihan Sekolah. Satu usaha untuk meningkatkan kesefahaman dan kerjasama diwujudkan antara sekolah dan masyarakat dalam menangani isu kesihatan.

34 Langkah pencegahan Antara contoh langkah pencegahan yang boleh diambil ialah dengan menjalankan Program Kesihatan Pergigian yang bertujuan untuk meningkatkan taraf kesihatan pergigian penggalakan pencegahan rawatan dan pemuliharaan serta member keutamaan kepada kumpulan sasaran iaitu bayi kanak-kanak pra sekolah murid sekolah.


Pin By The Seven Secrets Rhythm Vgen On Vgeniust For Students Exam Marks School Teachers


LihatTutupKomentar