Program Pemakanan Sihat Oleh Kementerian Kesihatan Malaysia

Pelancaran Program Pemakanan Sihat Bersama Numee. Program PDK Ku Sihat di Pusat Pemulihan dalam Komuniti PDK telah dirasmikan oleh YAB Perdana Menteri Malaysia bersama isteri pada 23 Jun 2012 di Pulau Carey Selangor.


Portal Rasmi Kementerian Kesihatan Malaysia

Penganjuran program ini juga selaras dengan Program Kesihatan di sekolah yang dianjurkan oleh Kementerian Pendidikan Malaysia KPM bagi menangani isu-isu berkaitan tiga aspek utama iaitu kebersihan kesihatan dan keselamatan yang turut merangkumi kualiti makanan yang dihidang kepada murid-murid katanya ketika melancarkan program.

Program pemakanan sihat oleh kementerian kesihatan malaysia. Bahagian Pemakanan Kementerian Kesihatan Malaysia Aras 1 Blok E3 Kompleks E Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan 62590 Putrajaya Tel. Oleh yang demikian Kementerian Kesihatan. Laman Utama Program Pemakanan Promosi Pemakanan Kafeteria Sihat.

Program Hidangan Berkhasiat di Sekolah HiTS adalah salah satu aktiviti promosi pemakanan sihat yang disasarkan untuk murid. Program ini merupakan inisiatif Badan Amal Dan Kebajikan Tenaga Isteri-Isteri BAKTI dengan kerjasama Jabatan Kebajikan Masyarakat dan Kementerian Kesihatan Malaysia. Amalan makan secara sihat merupakan salah satu elemen yang sangat penting dalam membentuk masyarakat yang sihat dan dapat menyumbang kepada produktiviti negara.


Bersih Selamat Dan Sihat Bess Bahagian Pemakanan


LihatTutupKomentar