Step Ke Klinik Kesihatan Ketika Hamil

Kalau ikutkan pada awal kehamilan ni check mengandung adalah 1 kali sebulan jer. Warga Malaysia bernasib baik kerana kami boleh mendapati rawatan percuma atau dalam kos yang sangat rendah dari klinik kesihatan.


Panduan Kepada Ibu Hamil Mengenai Jangkitan Covid 19 Covid 19 Malaysia

Prosedur Pengendalian Ibu Hamil Di Klinik Kesihatan 10 OBJEKTIF Prosedur ini menerangkan langkah-langkah yang perlu diambil semasa menjalankan Klinik Ibu Hamil.

Step ke klinik kesihatan ketika hamil. Rawatan semasa mengandung adalah proses yang mahal yang merangkumi ultrabunyi pemeriksaan bulanan suplemen pranatal ibu dan suntikan untuk mengelakkan penyakit untuk kedua-dua ibu dan anak. Jika puan mengalami masalah kesihatan semasa hamil puan perlu hadir ke klinik dalam kadar segera. Selalunya usia kandungan yang sesuai untuk anda pergi ke.

Ada kesan sampingan tak kepada bayi. Tapi kalau ada masalah kesihatan macam GDM kencing manis semasa hamil. Untuk pengetahuan ibu semua buku merah atau buku pink perlu dibuat di Klinik Kesihatan Ibu dan Anak KKIA selepas anda yakin yang anda telah hamil dan telah membuat ujian kehamilan di rumah.

Mana tahukan kalau berlaku apa-apa ke mudah untuk ibu-ibu refer ke klinik atau hospital yang berdekatan.


Bantuan Kepada Pesakit Di Klinik Kesihatan Portal Myhealth


LihatTutupKomentar