Dalil Quran Atau Hadis Mengenai Keselamatan Dan Kesihatan

Islam adalah agama yang diturunkan Allah Swt untuk kepentingan dan keselamatan kebahagian serta kesejahteraan umat manusia lahir dan bathin di dunia maupun di akhirat. Allah Swt juga menempatkan kesehatan jasad dan alat-alat tubuh sebagai amanat yang diserahkan kepada manusia untuk dipelihara dengan sebaik-baiknya.


Sebaik Baik Kalian Adalah Orang Yang Mempelajari Al Quran Dan Mengajarkannya Hr Bukhari Belajar Quran Orang

Al-Muddatsir ayat 4 6.

Dalil quran atau hadis mengenai keselamatan dan kesihatan. Al-Maidah ayat 6 3. Al-Baqarah ayat 125 7. Al-Furqan ayat 48 9.

Al-Baqarah ayat 282 2. Oleh karena itu Islam sebagai yang sanggup mengantar dan memberikan keselamatan. Al-Hajj ayat 26 5.

Al-Anfaal ayat 11 4. DALIL-DALIL AL-QURAN TENTANG PENTINGNYA MENJAGA KESEHATAN DAN KEBERSIHAN Didalam Al-Quran terdapat beberapa ayat tentang hal ini antara lain 1. At-Taubah ayat 108 8.

Dalam pengertian untuk dijaga agar berfungsi. Dan fitrah-fitrah tersebut berkaitan dengan kemaslahatan agama dan dunia yang dapat diketahui melalui penelusuran tentangnya di antaranya adalah untuk memperindah bentuk atau penampilan dan membersihkan badan secara umum dan mendetail.


Al Islam Specialist Hospital Official Photos Facebook


LihatTutupKomentar