Kajian Kesihatan Tentang Vitamin K

Vitamin K memberi manfaat kepada tubuh dengan pelbagai cara. Beberapa kajian menunjukkan bahawa vitamin K.


Vitamin K Produk Mengandungi Vitamin K Penglihatan 2021

Berbanding dengan banyak vitamin lain peranan dan manfaat kesihatan vitamin.

Kajian kesihatan tentang vitamin k. Terdapat peningkatan bukti bahawa vitamin K meningkatkan kesihatan tulang dan mengurangkan risiko patah tulang terutama pada wanita menopause yang berisiko mengalami osteoporosis. Walaupun kita paling banyak mendengar tentang vitamin K1 dan K2 sebenarnya ada banyak sebatian yang tergolong dalam kategori vitamin K. Tampaknya terdapat hubungan antara pengambilan vitamin K yang rendah dan osteoporosis.

Cara termudah dan paling cepat untuk memberi bayi vitamin K. Vitamin K1 juga dikenal sebagai phylloquinone sementara K2 dikenali sebagai menaquinone. This is a fact sheet intended for health professionals.

For a reader-friendly overview of Vitamin K see our consumer fact sheet on Vitamin K. Dos Vitamin K Untuk Bayi. Kajian badan lelaki dan wanita juga menunjukkan bahawa vitamin K membantu kesihatan.

Introduction Vitamin K the generic name for a family of compounds with a common chemical structure of 2-methyl-14-naphthoquinone is a fat-soluble vitamin. American Academy of Pediatrics AAP mengesyorkan Vitamin K diberikan kepada semua bayi yang baru lahir dos tunggal intramuskuler 05-1 mg.


Vitamin A Penggunaan Kesan Sampingan Interaksi Dos Dan Amaran Vitamin Makanan Tambahan 2021


LihatTutupKomentar