Meningkatkan Kesihatan Mental Di Malaysia

Laporan Pertubuhan Kesihatan Sedunia WHO menunjukkan penyakit mental adalah antara 5 penyakit utama yang menyebabkan hilang upaya di. Ini membolehkan kita menikmati kehidupan seharian dan menghargai orang lain di sekeliling kita.


Portal Rasmi Kementerian Kesihatan Malaysia

Ke atas di Malaysia menghidap beberapa jenis masalah kesihatan mental2 Penyakit mental tidak mengira mangsa.

Meningkatkan kesihatan mental di malaysia. ISU bunuh diri boleh dikatakan perkara tabu di negara ini dan amat jarang. The Star Peningkatan mendadak isu kesihatan mental dalam kalangan belia didefinisikan oleh United Nations sebagai individu berusia 15 sehingga 24 tahun amatlah merisaukan kerana purata kebangsaan pakar psikiatri di Malaysia. COVID-19 dan impaknya terhadap kesihatan mental di Malaysia.

Kajian pemantauan penyakit yang dijalankan di Malaysia pada tahun 1996 mendapati hampir 111 daripada golongan dewasa Malaysia dikesan mengalami penyakit mental. Kesihatan mental yang baik adalah keadaan apabila minda kita berada dalam keadaan tenang dan aman. Namun masalah mental di Malaysia.

Buku Panduan Kesihatan Mental.


Kementerian Kesihatan Malaysia Penduduk Malaysia Berkerja Berlebihan Di Tempat Kerja Dan Tidur Tidak Mencukupi Perkara Ini Meningkatkan Tekanan Ditempat Kerja Dan Boleh Meningkatkan Masalah Kesihatan Mental Dalam Kalangan Pekerja Menurut Kajian


LihatTutupKomentar