Punca Obesiti Kepada Kesihatan Masyarakat Malaysia

Penyakit-penyakit ini boleh merendahkan kualiti hidup pesakit. Antara punca masalah obesiti dalam kalangan rakyat Malaysia ialah faktor genetik atau keturunan.


Peningkatan Obesiti Di Malaysia

Maksud obesiti di sini adalah keadaan di mana seseorang memiliki lebihan lemak di dalam badan sehingga boleh mendatangkan kesan buruk kepada kesihatan.

Punca obesiti kepada kesihatan masyarakat malaysia. Implikasi Kegemukan Obesiti Obesiti menyumbang kepada banyak penyakit kronik yang boleh membawa kematian atau morbidity. Obesiti adalah masalah kerana ia meningkatkan risiko masalah kesihatan yang berbeza. Ia juga boleh membuat sukar bagi anda untuk bergerak bernafas dan melakukan perkara lain bahawa orang yang berada dalam berat badan yang sihat dapat melakukannya dengan mudah.

Antara penyakit-penyakit yang disebabkan oleh obesiti. Obesiti Punca Kesan dan Cara Mengatasinya. Hal ini demikian kerana gaya pemakanan.

Perunding kecergasan dan kesihatan Kevin Zahri berkata masalah obesiti boleh mengundang maut yang berpunca daripada salah diri sendiri. Penyakit ini terjadi kerana tiada kawalan pemakanan yang mengundang pelbagai penyakit seperti kencing manis tekanan yang melampau dan peningkatan kolesterol yang menjadi punca kematian katanya kepada. Bila bercakap tentang obesiti kita tidak terlepas daripada mengaitkannya dengan susuk tubuh manusia yang bertubuh gempal dan besar.


Obesiti Masalah Besar Kesihatan Malaysia I Medik


LihatTutupKomentar