Isu-isu Keselamatan Dan Kesihatan Yang Berlaku Terhadap Pekerja

Dalam industri hari ini promosi kesihatan dan keselamatan. 51 Kepentingan Aspek Keselamatan dan Kesihatan dalam Kalangan Pekerja Aspek keselamatan adalah berkaitan dengan sikap tingkah laku sistem dan faktor persekitaran yang mempromosikan secara berkesan pengurusan keselamatan dan kesihatan.


Https Asbulhadi Files Wordpress Com 2016 09 Dasar Keselamatan Jkp Iljtm Pasword Protected Pdf

Isu yang melibatkan aspek keselamatan dan kesihatan para pekerja tidak boleh dipandang ringan oleh semua pihak terutamanya oleh pihak majikan yang merupakan ketua di sesebuah.

Isu-isu keselamatan dan kesihatan yang berlaku terhadap pekerja. Isu-isu utama tentang pendedahan risiko potensi hazad dan pengurusan keselamatan dan kesihatan pekerjaan yang efektif untuk mengurangkan tahap dan keterukan kecederaan serta penyakit yang berkaitan dengan pekerjaan. Peruntukan yang sepatutnya dipatuhi oleh majikan sepertimana Akta Keselamatan dan Kesihatan. Pekerja-pekerja ladang merupakan salah satu golongan pekerja yang telah memberi sumbangan yang besar kepada peningkatan taraf ekonomi negara khususnya selepas negara mencapai kemerdekaan.

Kajian ini bertujuan untuk mengenalpasti isu-isu keselamatan dan kesihatan. Memastikan keselamatan dan kesihatan pekerja-pekerja tidak terjejas Levitt et al 1987.


Keselamatan Dan Kesihatan Ppt Download


LihatTutupKomentar