Hujan Mengandung Yang Berbahaya Kepada Kesihatan Manusia

Gas sulfur dioksida adalah merupakan agen kepada beberapa penyakit kepada manusia seperti sakit dada tulang batuk sakit kerongkong barah kolon dan barah payu dara. Air dan hujan asid yang bercampur dengan plumbum kadmium dan aluminium berbahaya kepada manusia.


Hujan Tidak Berhenti Selama 24 Jam Ini 10 Langkah Pencegahan Kesihatan Yang Perlu Dilakukan Remaja

B Cuaca dan iklim memainkan peranan penting dalam kesihatan manusia.

Hujan mengandung yang berbahaya kepada kesihatan manusia. Air hujan mengandungi yang berbahaya kepada kesihatan manusia. Karena itu hindarilah bermain hujan di hujan pertama yang datang karena kontak air hujan dengan tubuh akan mengakibatkan keluhan-keluhan kesehatan. Limpahan air hujan yang lebih banyak daripada biasa menjadi isyarat kepada cacing tanah ini untuk melakukan aktiviti mengawan secara besar.

Selain tidak disarankan untuk bermain di bawah hujan pertama mengkonsumsi air hujan pertama juga diyakini dapat mengancam kesehatan karena mengandung partikel dan polutan berbahaya. Karbondioksida berasal dari unsur arang karbon yang terdapat dalam batubara arang kayu kayu kertas minyak tanah oli solar bensin yang. Yang dimaksud dengan pencemaran udara adalah bila udara di sekeliling di sekitar rumah mengandung zat pencemar dalam kadar yang berbahaya bagi manusia atau lingkungannya.


C2joy Machang Kelantan Home Facebook


LihatTutupKomentar