Pada Masa Ini Masyarakat Semakin Memandang Berat Terhadap Kesihatan

Kerjasama ibu bapa dalam membantu pihak sekolah memupuk minat anak-anak terhadap. Masalah obesiti ini juga semakin ketara di kalangan remaja berumur 13-17 tahun.


Https Docs Jpa Gov My Docs Pnerbitan Psikologi Jurnal2019 Pdf

Menurut Chee 2008 ialah.

Pada masa ini masyarakat semakin memandang berat terhadap kesihatan. Selain itu juga kebutuhan masyarakat yang sangat konsumtif terhadap suatu barang membuat pola hidup masyarakat. Di Malaysia khususnya fenomena penyakit berjangkit ini sering dipaparkan di media cetak media elektronik dan sebagainya. Jelaskan langkah-langkah yang perlu dilakukan untuk menjaga kesihatan diri.

Hal ini yang akan membuat masyarakat tidak memperdulikan kesehatannya karena dampak dari gadget itu terhadap kesehatan sangat besar dan tampak pada masa depan bukan masa ini. Perkara itu disebabkan oleh masyarakat kini kurang mengambil berat terhadap amalan gaya hidup yang sihat. Masyarakat Malaysia pada masa ini semakin sedar akan kepentingan penjagaan kesihatan diri.

Fenomena penyakit berjangkit sudah biasa dalam kalangan masyarakat pada masa ini. Kanak-kanak yang mengalami masalah kegemukan adalah berisiko untuk menjadi obes apabila dewasa dan keadaan ini akan menjurus kepada kewujudan masalah kronik yang lain pada masa. Hal ini ditambah lagi sikap kurang ambil berat masyarakat terhadap apa yang berlaku di sekeliling mereka menyebabkan remaja bebas melakukan apa saja yang.


Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga Dan Masyarakat


LihatTutupKomentar